Košarica Narudžba

Kako pobijediti nadutost?

04.11.2012
M. Šimović
Taj osjećaj nadutosti! Onaj kiseli, natečeni, plinoviti loš osjećaj - pogotovo u vrijeme blagdana - koji vas tjera da otkopčate vaše traperice i nađete kauč na koji ćete se "izvaliti".

Što mi je činiti?

Prvo što trebate napraviti je opustiti se. Pričati ćemo vam o hrani koje se trebate držatti kroz ovu sezonu pojačanog hranjenja. Ova hrana će vam pomoći da konačno, ove godine, pobjedite nadutost.

Prvo, neke opće smjernice.


Općenito, najbolji način da izbjegnete nadutost je da se klonite hrane koja ju uzrokuje najviše - gazirani sokovi, alkohol (posebice pivo), pretjerano masna, previše zasoljena hrana koja ima tendenciju da uspori probavu u želudcu što ga spriječava da se isprazni.

Ako planirate zadovoljavati vaše nepce ove blagdanske sezone budite proaktivni: jedite dolje navedenu hranu prije prežderavanja koja će  da vaš trbuh ostane ravnim u danima zadovoljavanja vašeg nepca. Dakle, kao za sve ostalo, morate se pripremiti unaprijed.  Na temelju najnovijih istraživanja izabrali smo četri namirnice koje će vam u tome pomoći:

Papaja: istraživanja pokazuju da enzim u papaji pomaže vašoj probavi. Papaja, ili kako je još zovu - voće anđela, je slatko, sočno voće koje promiče probavno zdravlje i čišćenje crijeva, bori se protiv upala i podupire imunološki sustav.

Svakako da nutrijenti i vitamini u papaji također pomažu, ali primarna korist dolazi iz njenog enzima, papaina.
Papain je enzim cistein protaze koji je dobro poznat po svojim raznim zdravstveno probavnim koristima. Papaja se koristi u ovu medicinsku svrhu od 18st., ali tek su 1870 g. otkrili enzim papain. Od tada se tak enzim temeljito istražuje i njegov utjecaj na probavno zdravlje.

Možete uzeti dodatak prehrani u obliku tableta koje se žvaču ili jednostavni uzeti pravu papaju. Potražite, ima odličnih recepata kako pripraviti papaju.

Zobena kaša: Ne samo da je to odličan doručak, nego je to i prekrasna zdrava hrana koja će pomoći u borbi protiv nadutosti. Nadalje, u najnovijim istraživanjima je pronađeno da su mekinje zobi strašno učinkovite.

Zobene pahuljice imaju visoku količinu vlakana. Vlakna su važna kako bi održali normalnim rad crijeva. Zobene pahuljice su bogate topljivim i netopljivim vlaknima. Netopljiva vlakna se ne tope u vodi. Spužvasta su i upijaju više tekućine nego što je njihova težina. To čini stolicu težom i pomaže da prođe kroz želudac brže, što uklanja opstipaciju. Preporučamo zobenu kašu za doručak i koristite zob u kori od vaših kolača.

Jogurt: niste ljubitelj jogurta? Kao što izreka kaže: probajte, možda vam se svidi. Unatoč tome, zasigurno će vam se svidjeti koristi u borbi protiv nadutosti koje vam donosi jogurt s "aktivnim kulturama". Ovaj jogurt će povećati broj dobrih bakterija u vašem želucu što će učiniti vašu probavu učinkovitijom što će rezultirati manjom nadutošću. Trebate naći organski obični jogurt (koji sadrži aktivne kulture) i izbjegavati voćne jogurte. Hoćete voćni okus? Umješajte nekog voća unutra.

Šparoge: šparoge su jedino povrće koje sadrži inulin, s kojim se dobre bakterije koje žive u debelom crijevu hrane. Ovo je odlična hrana koja će spriječiti bujanje kvasca i koja će općeniti pozitivno utjecati na vaš želudac. Šparoge će vam također pomoći kod plinova i pošto imaju diuretička svojstva, pomoći će vam da izbacite višak vode iz organizma.

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO