Košarica Narudžba

Hrana i nutrijenti za zdravlje štitnjače

04.07.2012
M. Šimović
Mnogi ljudi boluju od neaktivne ili preaktivne štitnjače i zato je ovo savršena prilika da vam objasnim koju kranu trebate uzimati kako bi održali vašu štitnjaču zdravom.

Najprije, nekoliko podataka o samoj štitnjači. Kao jedna od najvećih žlijezda u tijelu, štitnjača je ključna za vaš metabolizam kao i za regulaciju ostalih funkcija u tijelu uključujući energiju i proizvodnju topline, obnavljanje tkiva, regulacija metabolizma proteina, ugljikohidrata i masti i mišićne i živčane akcije.

Vaša prehrana može stvoriti tromu štitnjaču koja će usporiti vaš metabolizam što će izazvati nakupljanje viška kilograma. Na primjer, prehrana niska u mastima izaziva visok nivo inzulina i leptina. Možete na veliko utjecati na funkciju štitnjače tako da se fokusirate na svoju izloženost toksinima, prehranu i izloženost stresu, koja će poboljšati vaš metabolizam i tako omogućiti mršavljanje. Prehrana koja je niska u šećerima, rafiniranim ugljikohidratima i koja sadrži puno povrća, čistih proteina i zdravih masti će dati nutrijente koji će načiniti da vaša štitnjača radi savršeno.

Postoji nekoliko studija koja govori o vezi između osjetljivosti na gluten i proizvodnji štitnjačinih antitijela. Ne morate imati celijakiju da bi bili osjetljivi na gluten, protein koji se nalazi u pšenici, raži i ječmu. Mnogi ljudi su osjetljivi na gluten i mogu iskusiti nadutost, grčeve, debljanje, teškoće u koncentraciji, svrbeže kada jedu hranu koja sadrži pšenicu, raž i ječam. Ti ljudi koji su osjetljivi na gluten mogu proizvoditi antitijela da unakrsno reagiraju sa štitnjačom i smanjuju njenu funkciju. Probajte bezglutensku prehranu i uvjerite se u razliku koja će se dogoditi.

Savijeti kako poboljšati funkciju štitnjače kroz ono što jedete:

  • Jedite hranu koja je bogata selenom kao što je sva hrana iz mora, školjke, jaja, goveđa jetra i bubrezi. Drugi dobri izvori selena su sezamove sjemenke, gljive, luk i češnjak.
  • Cink može poboljšati funkciju štitnjače, također. Ovaj mineral je jako važan za srednjovječne i starije ljude zato što razina cinka u tijelu opada s godinama. Dobri izvori cinka su grah, orasi, jastog i integralne žitarice.
  • Tiamin je mineral koji je važan za optimalno funkcioniranje štitnjače. Može se naći u žitaricama, mlijeku, obogaćenim integralnim žitaricama i povrću.
  • Izbjegavajte jesti križano povrće kao što su cvjetača, kupus, brokule i prokulica ako dolaze u sirovoj formi (nekuhano) pošto ono može negativno utjecati na bolesnu štitnjaču. Ipak, kuhanjem ove hrane se umanjuje njezin negativni učinak na štitnjaču.
  • Ako uzimate lijekove za štitnjaču izbjegavajte jesti mliječne proizvode, sojine proizvode, orahe i hranu bogatu vlaknima četiri sata nakon uzimanja lijekova pošto ta hrana može utjecati na pravilnu apsorpciju lijekova. Studije pokazuju da nema razlike u djelotvornosti lijekova za štitnjču ako se uzimaju ujutro ili navečer. Možda bi vam bilo lakše uzimati lijekove navečer, dva sata nakon večere nego da ujutro čekate sat vremena da doručkujete pa da ih onda uzmete.

Izvor: wordpress.com

Da bi mogao komentirati moraš se registrirati,
ako već imaš račun prijavi se! Registracija | Prijava

PREPORUČUJEMO